راهنمای جامع انتخاب جعبه ادکلن

جعبه ادکلن باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه‌بر حفظ محصول از آسیب‌های احتمالی، باعث زیبایی و جذابیت آن نیز شود. به‌طور کلی بسته‌بندی محصولات مختلف از دیر باز وجود داشته و امروزه نیز صنایع زیادی به آن وابسته‌ هستند.

راهنمای جامع انتخاب جعبه ادکلن

با وجود اهمیتی که بسته‌بندی کالاهای مختلف مانند عطر و ادکلن پیدا کرد صنعت جدید و مستقلی در این زمینه به‌وجود آمد. البته استفاده از بسته‌بندی‌های مختلف قدمت دیرینه‌ دارد و در زمان حال فقط شکلی مدرنیته به خود گرفته است.

چرا بسته‌بندی محصول اهمیت دارد؟

وقتی کالایی را خریداری می‌کنید اولین چیزی که دیده می‌شود بسته‌بندی آن است. این قسمت باید به‌گونه‌ای طراحی شود که از ابتدا توجه فرد را به خود جلب کند.

بخش مهمی از رضایت مشتری وابسته به نگاه اولیه به محصول و بازخورد آن است. پس نتیجه می‌گیریم در قدم اول جذابیت بسته‌بندی اهمیت دارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، میزان مقاومت و نگه‌داری بسته‌بندی از محصول در برابر آسیب‌های احتمالی است.

یعنی مشتری نباید با باز کردن جعبه شاهد شکستگی یا خراش و سایر آسیب‌ها باشد. زیرا در این شرایط نارضایتی بسیاری به‌وجود آمده و ممکن است مشتری را برای همیشه از دست دهید.

بسته‌بندی ادکلن‌ها باید چگونه باشد؟

اگر بخواهیم این محصولات پرطرفدار را که بیشتر افراد برای استفاده از آنها علاقه زیادی نشان می‌دهند بررسی کنیم باید گفت عطر و ادکلن معمولا در دسته کالاهای لوکس قرار دارد.

لوکس‌بودن یک محصول باعث بالا رفتن اهمیت در انتخاب بسته‌بندی آن می‌شود. به‌همین دلیل باید از بسته بندی ادکلن شیک و لاکچری در عطر و ادکلن استفاده شود.

مورد دیگری که باعث انتخاب جعبه ادکلن مناسب می‌شود این است که معمولا ادکلن‌ها را در بسته‌بندی شیشه‌ای به بازار عرضه می‌کنند، از این رو کاملا آسیب‌پذیر هستند.

در این شرایط تنها راه‌کار استفاده از بسته‌ بندی جعبه ادکلن با مقاومت بالا است. البته تحت هیچ شرایطی نباید زیبایی و شیک بودن آن را نادیده گرفت.

شاید بسیاری از ما در حین خرید عطر و ادکلن به اولین چیزی که توجه کردیم جعبه و بسته‌بندی آن بود. پس می‌بینید که ظاهر کالا تا چه حد می‌تواند روی فروش تاثیرگذار باشد.

از طرف دیگر این محصول معمولا به‌عنوان کادو برای مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود و از این رو لازم است جعبه ادکلن به‌گونه‌ای طراحی شود که شایسته هدیه دادن باشد.

چه ادکلن‌هایی در بازار با فروش بیشتری مواجه‌اند؟

طبق آمار ارائه‌شده، بسیاری از خریداران به اولین چیزی که توجه می‌کنند، طراحی جعبه ادکلن و میزان لاکچری و جذاب بودن آن است.

این یعنی در موارد زیادی، افراد کیفیت را دومین فاکتور خود در نظر گرفتند و اولین را به زیبایی جعبه ادکلن اختصاص دادند.‌

در حال حاضر اهمیت به جعبه عطر و ادکلن حتی از کیفیت و ماندگاری آن نیز فراتر رفته و نباید این موضوع را در بازاریابی‌های فروش دست کم بگیرید.

البته کمپانی‌های بزرگ نیز به این مسئله واقف شده‌اند و در بسیاری از موارد خط تولید بسته‌بندی اختصاصی برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند.

اهمیت استفاده از جعبه برای ادکلن

حخحخحخ

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اکثر عطر و ادکلن‌ها در بسته‌بندی‌های شیک اما شیشه‌ای وارد بازار می‌شوند. شاید کریستال باعث زیبایی و جذابیت بیشتر این محصولات شود اما توانایی مقابله با آسیب‌های احتمالی را ندارد.

به‌طور کلی می‌توان اهمیت استفاده از بسته‌بندی را در 3 مورد بیان کرد که به شرح زیر است:

کریستال‌ها توانایی جلوگیری از عبور نور را ندارند به‌خصوص شیشه‌هایی که در رنگ روشن مورد استفاده قرار می‌گیرند. گرما و نور مستقیم نیز باعث پایین آمدن کیفیت و ماندگاری ادکلن خواهد شد.

از آنجایی که ظروف غیر شفاف جذابیت محصولات را به حداقل می‌رسانند راه‌حل دیگری برای رفع این مشکل در نظر گرفته‌ شد که همان استفاده از بسته‌بندی مجزا است.

از دیگر مشکلاتی که استفاده از شیشه‌های کریستالی به‌دنبال دارد آسیب‌پذیری بالای آنها در حین جابه‌جایی است. اگر شیشه به‌خوبی محافظت نشود در حین حمل‌ونقل احتمال شکستن و از دست رفتن محتویات آن وجود دارد.

با اینکه در این شرایط ضررهای مالی بسیاری متوجه افراد و شرکت‌های سازنده می‌شود اما باز هم نمی‌توان تاثیر شیشه در جذب مشتری را در نظر گرفت. از این رو استفاده از جعبه ادکلن برای حفاظت از آن مورد توجه قرار گرفت.

سومین دلیلی که باعث استفاده از جعبه ادکلن شده، نشان‌دادن اطلاعات محصول به مشتری است. این کار یک روش بازاریابی محسوب می‌شود و باعث شناساندن برند به افراد خواهد شد.‌

دلیل اینکه مشخصات روی شیشه درج نمی‌شود سخت بودن این کار است. از طرفی نیز احتمال اینکه با این کار ظاهر شیشه جلوه زیبایی نداشته باشد و همچنین طراحان در تولید آن با محدودیت مواجه شوند بالا است.

در ابتدا به‌دلایل گفته‌شده تولید جعبه ادکلن در دستور کار قرار گرفت اما به‌دلیل توجه افراد به این بسته‌بندی و اهمیت به لوکس‌بودن جعبه‌ها، صنعت جدیدی در این زمینه شروع به فعالیت کرد.‌

جعبه باید به‌گونه‌ای تولید شود که تمام نیازهای اساسی را برطرف کند. ناتوانی در هر کدام، اثر بسیار نامطلوبی در فروش به‌همراه خواهد داشت.

انواع جعبه ادکلن

برای خرید جعبه ادکلن بهتر است با انواع آن و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید. به‌طور کلی 2 نوع بسته‌بندی برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود که به شرح زیر است:

جعبه مقوایی ادکلن

جعبه مقوایی ادکلن از مقاومت بالایی برخوردار نیست به‌همین دلیل جعبه‌ دیگری از جنس مقوا دوبلکس یا ورق فلوت‌دار در آن تعیبه می‌شود تا استحکام لازم را به بسته‌بندی بدهد.

استکراچر جعبه نیز به‌گونه‌ای است که عطر یا ادکلن در آن تکان نخورد و به این صورت از آسیب‌های مختلف مصون می‌ماند.

جعبه هاردباکس ادکلن

جعبه هاردباکس نیازی به استفاده از جعبه‌های ورق فلوت و سایر موارد ندارد. زیرا این نوع جعبه بزرگ‌تر از شیشه طراحی و تولید می‌شود تا با استفاده از فوم، آن را کاملا کیپ و ادکلن را غیر قابل آسیب کنند.

جعبه‌های ساخته‌شده در این مدل به‌صورت کشویی یا شیار دارند و طبق آنها محصول، ایستاده یا خوابیده درون جعبه ادکلن قرار داده می‌شود.

معرفی تولیدکننده جعبه ادکلن

ادکلن‌ها باید در جعبه‌ای قرار گیرند که به‌خوبی باعث حفظ کیفت، مراقبت در برابر ضربات و همچنین افزایش جذابیت بصری آنها شود.

از این رو تولیدکننده‌گان باید به‌خوبی نیازهای بیان‌شده را در نظر بگیرند و با تولید جعبه‌های زیبا و خاص تمام نیازهای بازار و افراد را برطرف کنند.

معمولا برای بالابردن جذابیت این بسته‌‌بندی‌ها لازم است مواردی مانند برجسته‌کاری، طلاکوب، یو.وی بافت‌دار یا موضعی روی آنها انجام شود.

شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق، تولید کننده جعبه ادکلن است و تمامی مراحل در این مجموعه زیر نظر کارشناسان انجام می‌شود. به‌همین دلیل نیز محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

سوالات متداول:

آیا گرما می‌تواند روی کیفیت عطر تاثیر بگذارد؟

عطر یک محصول شیمایی است و اینکه نسبت به برخی عوامل واکنش نشان ‌دهد یک امر طبیعی محسوب می‌شود. البته منظور از گرما نگه‌داشتن عطر در محیط‌های بسته و به‌شدت گرم است. یعنی عطری که در اتاق شما و گرمای معمولی خانه قرار دارد با این وکنش‌ها درگیر نخواهد شد.

تابش نور خورشید چه تاثیری روی عطر دارد؟

نور مستقیم خورشید نیز مانند گرمای زیاد باعث بروز واکنش‌های شیمیایی و در نهایت پایین آمدن کفیت عطر خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است این محصول را در جعبه نگه‌داری کنید.

نقش جعبه برای ادکلن چیست؟

جعبه ادکلن علاوه‌بر زیبایی باعث نگهداری و محافظت از ادکلن شده و همچنین آسیب‌های ناشی از نور خورشید را خنثی می‌کند.

کد مطلب: ۳۶۶۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت