هفت مدرک آرایشگری برای مجوز چیست؟

یکی از مشاغلی که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته و از بازار پر رونقی برخوردار است، شغل آرایشگری است.

هفت مدرک آرایشگری برای مجوز چیست؟

برخی از افراد با تخصص گرفتن در یک رشته خاص از آرایشگری، در این حرفه مشغول به کار می شوند. اما برخی دیگر تمایل دارند تا سالن زیبایی خود را افتتاح کرده و به صورت مستقل کار کنند. اگر شما هم قصد راه اندازی سالن زیبایی دارید، بایستی ابتدا مجوزهای لازم را برای تاسیس سالن دریافت کنید. برای دریافت مجوز نیاز به گذراندن دوره های آرایشگری خواهید داشت. در واقع شما زمانی می توانید نیاز مشتریان خود را پاسخگو باشید که تسلط خوبی به مهارت های هفت گانه آرایشگری داشته باشید. اما هفت مدرک آرایشگری برای مجوز چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

هفت مدرک آرایشگری برای مجوز چیست؟


اگر تصمیم دارید سالن زیبایی خودتان را راه اندازی کنید و در جمع بهترین سالن های زیبایی تهران ، بهتر است بدانید که برای این کار نیاز به طی کردن دوره های آموزشی و دریافت مدرک هفت گانه آرایشی دارید. پس تنها داشتن سرمایه برای افتتاح سالن کافی نیست و شما بایستی به عنوان مدیر سالن زیبایی به مهم ترین و پایه ای ترین اصول آرایشی تسلط کافی داشته باشید. در ادامه به معرفی این هفت مدرک می پردازیم.

 

اولین مدرک: مدرک اصلاح ابرو

از مهم ترین و اصلی ترین مدارکی که در زمینه آرایشگری بایستی کسب کنید، مدرک اصلاح ابرو است. در این دوره، شما با اشکال هندسی مختلف صورت آشنا می شوید و روش های مختلف اصلاح صورت و ابرو را فرا می گیرید. علاوه بر این، تمامی تکنیک ها و روش های استفاده از ابزارهای مختلف برای اصلاح ابرو و صورت به شما آموزش داده می شوند.

دومین مدرک: کوتاه کردن مو

یکی از مهم ترین و پایه ای ترین مدارک آرایشگری، مدرک کوتاهی مو است. کوتاه کردن مو جزء خدمات اصلی سالن های آرایشی محسوب می شود. در این دوره شما با انواع مو و انواع روش های کوتاه کردن مو آشنا می شوید. همچنین روش صحیح استفاده از ابزار مختلف را فرا می گیرید.

سومین مدرک: شینیون مو

شینیون مو جزء شلوغ ترین لاین ها در سالن های آرایشی است. شینیون در واقع مربوط به آرایش تخصصی مو است و در میان بانوان طرفداران بسیار زیادی دارد. در دوره های آموزش شینیون مو معمولا مواردی از قبیل؛ آماده کردن مو، رفع وزی و صاف کردن مو، براشینگ مو، حالت دادن به مو با ابزارهای مختلف و در نهایت شینیون یا آرایش مو به روش های مختلف آموزش داده می شوند. این دوره باعث می شود تا فرد بتواند با توجه به شکل و فرم صورت مشتری، بهترین مدل مو را برای او انتخاب کرده و شینیون را متناسب با درخواست مشتری انجام دهد.

چهارمین مدرک: رنگ و مش مو

یکی از جذاب ترین و محبوب ترین رشته های آرایشگری، رشته رنگ و مش است. در دوره های تخصصی رنگ مو، تمامی آنچه که هنرجو می بایست در خصوص رنگ مو بداند، به او آموزش داده می شود. هنرجوها با انواع مو، انواع رنگ مو، رنگساژ، مش، بالیاژ، هایلایت، آمبره، سامبره، کاور کردن سفیدی موها و... آشنا می شوند.

پنجمین مدرک: مانیکور و پدیکور ناخن

لاین ناخن یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین لاین های آرایشی است. این روزها بیشترین نوبت های رزرو شده در سالن های آرایشی مربوط به لاین ناخن است. اگر می خواهید از رقبای خود عقب نمانید و بروز باشید، بهتر است حتما مدرک مانیکور و پدیکور را نیز اخذ کنید. در دوره های آموزشی ناخن موارد زیر به کارآموز آموزش داده می شوند:

  • روش های مختلف آرایش ناخن و متدهای روز مانیکور و پدیکور
  • اجرای مانیکور سالنی
  • تکنیک های تیپ گذاری
  • نحوه درست سوهان کشی
  • انجام ژلیش ناخن
  • کاشت ناخن به روش های مختلف از قبیل؛ کاشت پودری، ژله ای و اکریلیک
  • ترمیم ناخن
  • ریمو کاشت ناخن و...

ششمین مدرک: آرایش و میکاپ صورت

آرایش و میکاپ صورت جزء متنوع ترین لاین های آرایشی است که در آن می توان از انواع و اقسام روش های میکاپ و ابزارهای مختلف برای آرایش صورت استفاده کرد. تکنیک های ارائه شده در دوره های تخصصی آرایش و میکاپ شامل موارد زیر هستند:

  • آشنایی با فرم های مختلف صورت
  • شناخت کامل انواع رنگ پوست و انتخاب بهترین لوازم آرایشی متناسب با آن
  • آشنایی کامل با ابزار و لوازم آرایشی و کاربرد آن ها
  • شناخت معتبرترین و بهترین برندهای لوازم آرایشی
  • نحوه استفاده از لوازم آرایشی
  • آشنایی با روش های آرایش و میکاپ صورت از جمله؛ کانتورینگ صورت، آرایش لب، آرایش چشم، آرایش ابرو، استفاده از سایه ابرو و...

مدرک هفتم: پاکسازی پوست

آخرین مدرک هفتگانه از لیست ما، مربوط به مدرک پاکسازی پوست صورت است. پاکسازی و فیشیال پوست یکی از خدمات مهم آرایشگری است که معمولا در سالن های آرایشی یک لاین ویژه به آن اختصاص می دهند. از مهارت هایی که در دوره آموزشی پاکسازی پوست فرا می گیرید عبارتند از: آشنایی با انواع پوست، آشنایی با مواد پاک کننده، آشنایی با دستگاه های مخصوص پاکسازی، روش های لایه برداری، ماساژ پوست و...

کد مطلب: ۳۶۶۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت