اختلاف و درگیری سلبریتی های غربی بر سر حمایت از فلسطین یا اسرائیل/ کدام سلبریتی ها طرفدار صهیونیست ها و کدام یک طرفدار غزه هستند؟

بلاحدید و جی جی حدید، دو خواهر مدل که حامی فلسطین هستند بعد از انتشار یک استوری توسط کایلی جنر، یک مدل دیگر، در حمایت از اسرائیل، او را آنفالو کرده و به نوعی با او قهر کردند.

اختلاف و درگیری سلبریتی های غربی بر سر حمایت از فلسطین یا اسرائیل/ کدام سلبریتی ها طرفدار صهیونیست ها و کدام یک طرفدار غزه هستند؟

در این سالها که جنگ های مختلفی در خاورمیانه در جریان بود و به خصوص در کشورهایی همچون فلسطین و لبنان قربانی می گرفت، سلبریتی های مختلف پست های حمایتی گوناگونی می گذاشتند و سعی می کردند به نوعی خود را شریک غم قربانیان بدانند. پست ها و توییت های سلبریتی های خارجی معمولا نشان دهنده افکار عمومی غربی ها هستند و از این رو توجه به موج توییت ها و پست های اینستاگرامی‌شان مهم است. در جنگ های قبلیِ اسرائیل  و فلسطین جو عمومی به نفع فلسطینی ها بود و غالب سلبریتی های هالیوودی، ورزشکاران، بازیگران و خوانندگان مسلمان آسیایی و ترک و ... در حمایت از فلسطین پست و توییت می گذاشتند. اگرچه این جو مثبت به نفع قربانیان جنگ تمام نمی شد و نمی توانست جلوی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را بگیرد اما حداقل باعث نگرانی رژیم صهیونیستی می شد و آنها را وا می داشت که جنایات خود را عیان مرتکب نشوند.

اما این بار کمی قضیه فرق دارد. آغاز عملیات طوفان الاقصی از جانب حماس و کشته شدن چند صد اسرائیلی باعث شده گروهی از سلبریتی های غالبا غربی از اسرائیل حمایت کرده و رژیم صهیونیستی را قربانی جنگی بدانند. حدود چند صد سلبریتی غربی پای نامه ای را امضاء کردند که حماس را محکوم کرده و از سازمان ملل می خواست جلوی اقدامات حماس را بگیرد. همچنین، سلبریتی های مختلف یهودی و غیر یهودی با پست هایشان از اسرائیل حمایت کرده و فلسطین را مجرم جلوه دادند. گال گدوت (بازیگر اسرائیلی هالیوود)، ناتالی پورتمن (دیگر بازیگر اسرائیلی هالیوود)، مدونا (خواننده سرشناس آمریکایی)، دواین جانسون (ورزشکار و بازیگر هالیوودی)، جاستین بیبر (خواننده)، کایلی جنر (سلبریتی و مدل) و ... از مشهورترین سلبریتی هایی بودند که علنا از اسرائیل حمایت کردند.

اگرچه گروهی از سلبریتی های غالبا هالیوودی از اسرائیل حمایت کردند اما همانطور که بیان شد، این بار جوی کاملا متفاوت بر دنیا حکمفرما است. همانطور که سیاستمداران در مورد جنگ اخیر دو دسته اند، مردم غرب و سلبریتی هایشان نیز دو دسته اند. بسیاری از کاربران به صفحات سلبریتی های فوق حمله کرده و از آنها خواستند جنایات اسرائیل را محکوم کنند. در مقابل، گروهی از سلبریتی های مسلمان نیز از فلسطین حمایت کرده و جنایات اسرائیل را محکوم کردند. در میان هالیوودی ها، جی جی حدید (مدل فلسطینی الاصل آمریکایی) و خواهرش بلا حدید و مارک رافالو (بازیگر هالیوودی) از فلسطین حمایت کرده و جنایت اسرائیل را محکوم کردند. از بین سلبریتی های غیر هالیوودی، نانسی عجرم (خواننده مشهور لبنانی)، هیفاء وهبی و دنیالا رحمه (بازیگر لبنانی) و ... از فلسطین حمایت کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نمودند.

آنچه قابل توجه است این است که با گذشت زمان و افزایش روزافزون جنایت های جنگی اسرائیل در نوار غزه، از تعداد سلبریتی های حامی اسرائیل کاسته و بر تعداد حامیان فلسطین افزوده می شود.

درگیری و دو دستگی بین سلبریتی ها

جو سیاسی در برخی کشورهای غربی آنقدر تند است که بسیاری از سلبریتی ها جرات حمایت از فلسطین را ندارند. برای مثال، میا خلیفه (مدل پلی بوی) بعد  از حمایت از فلسطین از شغلش اخراج شد. دولت های غربی در تلاشند که حماس را گروهی تروریستی و مانند داعش معرفی کرده و حامیان آن را مجازات کنند. این اتفاق باعث شده بسیاری از مسلمانان ساکن غرب نیز سکوت پیشه کنند. محمد صلاح، بازیکن مشهور مصری و مهاجم تیم فوتبال لیورپول که همیشه حامی فلسطین بود، این بار ترجیح داد پستی منتشر نکند. بسیاری از مسلمانان این اقدام صلاح را بی احترامی به اعراب دانسته و صفحه او را ترک کردند.

در کشورها و جوامع غیردرگیر نوعی دو قطبی حاکم است. یهودیان و طرفداران اسرائیل، حامیان فلسطین را تروریست و مسلمانان و طرفداران فلسطین، حامیان اسرائیل را ظالم یا نژادپرست می دانند. این مساله باعث درگیری بین برخی سلبریتی ها هم شده است. بلا حدید و جی جی حدید که حامی فلسطین هستند بعد از انتشار یک استوری توسط کایلی جنر در حمایت از اسرائیل، او را آنفالو کرده و به نوعی با او قهر کردند.

اگرچه همانطور که بیان شد، کفۀ ترازو هر روز بیش از دیروز به نفع فلسطین و غزه می شود اما هنوز درگیری ها و اختلافات زیادی بین سلبریتی های غالبا غربی حکم فرما است و باید دید در آینده جو عمومی به کدام سمت رفته و این اختلافات به کجا خواهد انجامید.

منبع: خبر فوری
کد مطلب: ۳۷۱۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت