کتاب‌هایی برای بچه‌ها؛ «همه‌ی بچه‌ها باهوشند!»

مجموعه کتاب‌های «همه‌ی بچه‌ها باهوشند!» با تاکید بر آموزش ریاضی با قصه و بازی منتشر شد.

کتاب‌هایی برای بچه‌ها؛ «همه‌ی بچه‌ها باهوشند!»

انتشارات ذکر مجموعه کتاب‌های «همه‌ی بچه‌ها باهوشند!» را منتشر کرد. این مجموعه کودکان را تشویق می‌کند تا در قالب شعر و داستان مفاهیم ریاضی را بیاموزند. اگرچه تمرکز این مجموعه بر روی پرورش و تثبیت مفاهیم ریاضی است؛ اما در خلال آن با مفاهیم زبان آموزی و هنری نیز آشنا می‌شوند.

 

تمرینات و فعالیت‌ها برای پرورش انواع مختلف هوش و استعداد است. برای درک بهتر و کمک به بچه‌ها بازی‌هایی طراحی شده است. در این راستا در کتاب «ریاضی با قصه‌ی موطلایی»، کودک مباحثی درخصوص شمارش، جمع اعداد، حفظ اعداد، جدول ارزش مکانی، الگوی اعداد، اندازه گیری اجسام، مقایسه‌ی قد و اندازه، حس‌های پنجگانه، شمارش اعداد تا ۶، استفاده از کلمات برای بیان اندازه، ساختن اشکال هندسی، مقایسه کردن، استفاده از صفات، حل مسئله، وصل کردن گروه‌ها بر مبنای اندازه، نام‌گذاری و تشخیص، اشکال هندسی، مقایسه محیط، بازی در نمایش و چیدن اشکال هندسی را می‌آموزد.

 

در کتاب «ریاضی با قصه‌ی لاک پشت و خرگوش»، کودک مباحثی با موضوعات شمارش، جمع بستن، زنجیره اعداد، ایجاد الگو، خلق داستان، تفریق کردن، رنگ‌ها را می‌آموزد.

 

در کتاب «ریاضی با قصه‌ی هامپی دامپی»، کودک می‌آموزد که چگونه شمارش را انجام دهد و درعین حال با شکل‌های هندسی، مقایسه کردن، قسمت‌های موازی، طبقه‌بندی کردن، احساس‌های مختلف، بیان احساس با نقاشی، خلق داستان و رتبه‌بندی کردن آشنا می‌شود.

 

در کتاب «ریاضی با قصه‌ی ببعی ناز بیشه»، کودک مباحثی درخصوص یکی و چندتایی، وصل کردن، شمارش، جمع بستن، قسمت کردن، طبقه‌بندی کردن، استفاده از خلاقیت برای خلق یک شعر جدید، آشنایی با حیوانات، خواندن و درک مطلب ساده می‌آموزند.

 

در کتاب «ریاضی با قصه‌ی یک دو، ببندبند کفشاتو» نیز مباحثی پیرامون شمارش، جمع بستن، وصل کردن، مقایسه کردن، طبقه‌بندی کردن، اضافه کردن یک عدد، نوشتن اعداد به حروف و رقم، نوشتن و نقاشی کشیدن‌های خلاقانه مطرح شده است.

 

در کتاب «ریاضی با قصه‌ی جک و لوبیای سحرآمیز»، کودک می‌آموزد که چگونه شمارش، جمع اعداد، حفظ اعداد، جدول ارزش مکانی، الگوی اعداد، اندازه گیری اجسام، مقایسه‌ی قد و اندازه، حس‌های پنجگانه را انجام دهد و در کتاب «ریاضی با قصه‌ی چوپان دروغگو»، کودک مباحثی درخصوص شمارش، شمارش با جا انداختن چند عدد، تقسیم، رنگ‌ها، روزهای هفته، طبقه بندی، حل کردن مسایل ریاضی، بازی کردن در نمایش می‌آموزد.

 

در کتاب «ریاضی با قصه‌ی دو پرنده‌ی کوچک»، نیز مباحثی پیرامون شمارش، جمع بستن، تفریق کردن، زنجیره اعداد، ساختن الگو، خلق داستان، رنگ‌ها مطرح شده است. در کتاب «ریاضی با قصه‌ی کلاغ تشنه»، کودک می‌آموزد که شمارش، شمارش دوت دوتا، جمع بستن، مفهوم حجم، مفهوم تغییرات، مفهوم نیرو را انجام دهد.

 

این مجموعه کتاب‌ها نوشته پیپ بن هار است و توسط شیما فتاحی ترجمه شده است. این کتاب‌ها به همراه کارت‌های بازی که در آخر کتاب قرار دارند، سعی دارند تا ریاضی را با قصه و بازی به کودکان آموزش دهند. این مجموعه برای کودکان پیش دبستانی و اول دبستان مناسب است. ضمن آنکه یادداشت‌هایی برای والدین و مربیان نیز در برخی از صفحات کتاب آمده است.

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۶۶۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت