مصوبه حذف الزام دولتی‌ها به انتشار آگهی اصلاح شد

سرنا_با تدوین اصلاحیه توسط معاونت حقوقی رییس جمهور در مورد الزام چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و تصویب آن در جلسه یکشنبه هیات دولت و نیز دستور رییس مجلس دغدغه اصحاب مطبوعات رفع می‌شود.

مصوبه حذف الزام دولتی‌ها به انتشار آگهی اصلاح شد

اواخر بهمن سال گذشته (۱۳۹۹) هیأت وزیران آئین نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) را تصویب و به شماره ۱۳۶۱۵۹/ ت ۵۵۲۸۹ ه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ابلاغ کرد. از جمله مهمترین مفاد این مصوبه می‌توان به بهره گیری از امضای الکترونیکی، انجام معاملات و انتشار فراخوان‌ها بر بستر ستاد و بالطبع حذف کاغذ و رویه‌های سنتی و موازی و همچنین حذف آگهی روزنامه برای مزایده‌ها و مناقصه‌ها اشاره داشت.

روز ۲۷ بهمن نیز سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به این مصوبه اعتراض و نکاتی را بیان کرد. از جمله در آن نامه اشاره شد که: «مصوبه فوق الذکر، نگرانی جدی و گسترده‌ای را در میان اصحاب مطبوعات و رسانه ایجاد کرده است، چه اینکه در شرایط جاری سخت و عسرت اصحاب رسانه، می‌تواند زنگ خطر نهایی برای مطبوعات کشور باشد.»

اکنون وزیر ارشاد در تازه‌ترین توییت خود خبر از رفع دغدغه اصحاب رسانه داده است. او نوشته است: «با تدوین اصلاحیه توسط معاونت حقوقی رییس جمهور در مورد الزام چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و طرح و تصویب آن در جلسه یکشنبه هیات دولت و نیز دستور ریاست محترم مجلس و همراهی هیات محترم تطبیق رفع دغدغه اصحاب مطبوعات خواهد شد.»

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۳۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت